نام سیاره ها به انگلیسی

درخشندگی زهره به سبب آن است که ابرهای زردفام روشن و موجداری سرتاسر آن را احاطه کرده است.واین سیاره نزدیک خورشید قرار گرفته است.زهره بعد از عطارد،نزدیکترین سیاره به خورشید است.این سیاره که فاصله اش تا خورشید 108 کیلومتر است به اندازه دو برابر زمین در نور خورشید غوطه ور است.ابر متراکم زهره به آسانی قسمت اعظم این نور را منعکس می کند،در نتیجه این سیاره را یکی از خیره کننده ترین اجسام آسمان می سازد.(سیارات و اقمار، نوشته ویلیام جی.کافمن، ترجمه:علی درویش). در بسیاری از زمینه ها،زحل دومین مقام را نسبت به مشتری دارد.زحل، پس از مشتری، بزرگترین، سنگینترین و سریع السیرترین سیاره منظومه ی شمسی است.برجسته ترین ویژگی ششمین سیاره خورشید یک رشته بزرگ از حلقه هاست.حلقه های زحل آخرین بار در سال 1966 م،از حاشیه دیده شدند،طی آن مدت،کاهش اساسی درخشندگی حلقه ها،کشف دهمین قمر زحل،ژانوس را میسر ساخت.ژانوس،داخلی ترین قمر زحل است ودرست در انتهای لبه ی خارجی حلقه بیرونی،سیاره را دور می زند.(سیارات و اقمار، نوشته ویلیام جی.کافمن،ترجمه:علی درویش).

همچنین سری مستند کیهان می تواند مورد استفاده ی مراکز و موسسات آموزشی که در زمینه ی سیاره ها , نجوم و کیهان فعالیت می کنند قرار بگیرد. برای ترویج تمام پیشرفت های علمی، تدارک دیدن منابع و اطلاعات نجومی برای مردم و دعوت آنها برای بهره مندی از زیباییهای آسمان شب ، این روز گرامی داشته می شود و شعارهای اصلی با مضامین بردن نجوم به میان مردم، آسمان را نگاه کنید و به بالا نگاه کنید برای آن انتخاب شده اند که اکنون شعار بردن نجوم به میان مردم راهنمای اصلی برگزار کنندگان این مراسم است که از سوی برخی از گروهها به مدت 1 هفته برگزار می شود.

حتما اهمیت برنامه را برای کسانی که بای داز آنها مجوز بگیرید (شهرداری و نیروی انتظامی) طرح کنید و ترجیحا سعی کنید از مرکزی محلی یا رسمی معرفی نامه ای را با خود داشته باشید (شاخه آماتوری انجمن نجوم ایران برای گروههایی که مشخصات خود را در فهرست گروههای انجمن ثبت می کنند می تواند معرفی نامه صادر کند) . آیا سیاره زحل تنها سیاره ای است که حلقه دارد؟ آیا ماه به دور خود و زمین و با آن به دور خورشید می چرخد؟

جو مریخ رقیق تر از آن است که گرمای روز را در خود نگه دارد. محور مریخ مایل است.به دلیل تمایل محوری است که در مریخ ضمن گردش به دور خورشید تغییرات فصلی ظاهر می شود. اندازه سیارات خیلی با هم تفاوت دارند.برخی از سیارات از زمین خیلی کوچکتر و برخی دیگر نیز خیلی بزرگترند.سیارات کوچکتر «شبه زمین» یا «زمینی»نامیده می شوند.آنها سیارات عطارد، زهره، مریخ و یلوتون هستند.سیارات بزرگتر،مشتری، زحل، اورانوس و نپتون می باشند.بیشتر سیارات بزرگتر از گازهای منجمد تشکیل شده اند.ذرات گاز جو همه سیارات بزرگتر، متراکم هستند و ذرات جوّ سیارات کوچکتر به طور دقیق پخش شده اند.کوچکترین سیاره،عطارد و بزرگترین سیاره، مشتری است.مشتری به قدری بزرگ است که قطر آن در حدود سی برابر قطر عطارد است.

سه سياره ديگر يعني اورانوس، نپتون و پلوتون در ابتداي دهه 1780 به وسیله ستاره شناسان كشف شدند. منظومه شمسی در فاصله 26000 سال نوری از مرکز کهکشان راه شیری قرار دارد. لبههای چپ و راست هر میله به ترتیب با حضیض و آفلیون بدن مطابقت دارند، بنابراین میلههای بلند نشاندهنده گریز از مرکز مداری زیاد است. ناهيد داغ ترين سياره است. مشتري بزرگ ترين سياره منظومه شمسي است. حضور یک میدان مغناطیسی و همچنین چگالی زیاد سیاره دلالت بر آن دارد که عطارد مانند زمین دارای یک هسته فلزی است که عمدتا از آهن و نیکل تشکیل شده است.

با چرخش زمین به دور خودش ، چرخههایی در هسته خارجی آن که از آهن مذاب تشکیل شده بوجود آمده ، جریانهای الکتریکی تولید میکنند. تخمین زده میشود که جرم هسته حدود ۲۲.۹ برابر بزرگتر از زمین باشد. نقشه راه دنیای بیگانه شامل سه مرحله توسعه، از جمله مشوقهای استخراج NFT، راهاندازی Thunderdome (یک عرصه جنگی که کاربران ممکن است با یکدیگر بجنگند) و ماجراجوییهای درونبازی و تجربههای همه جانبه است. نام این دهانه برخوردی برگرفته از نام ویلیام هرشل است که سال ۱۷۸۹ این قمر را کشف کرد. پاسخ: به خورشید و تمام سیّاره ها و اجرام دیگری که به دور آن می چرخند منظومه شمسی می گویند.

در زمان هاي قديم دانشمندان فكر مي كردند ماه، خورشيد، سياره ها و ستارگان واقعاً دور زمين حركت مي كنند. اورانوس نیز مانند زحل دارای حلقه هایی در اطراف خود است که این حلقه ها به درخشانی حلقه های اطراف سیاره زحل نیست. به خاطر فاصله هاي متفاوت از خورشيد، دما و شكل سطح سياره ها و شرايط ديگر سياره ها با هم بسيار متفاوتند. لبهایی غنچه شده در سطح مریخ! زحل هجده تیر به مقابله رسید و اکنون پرنورتر و بزرگتر (از نظر ظاهری) از همیشه در آسمان دیده میشود.

اما کلیسا با نظریهٔ گالیله مخالف بود و گالیله برای نجات جان خود وادار شد که گفتهٔ خود را تکذیبکند و برای همیشه نیز از آموزش در خانهٔ خود منعشد. اما کلیسا که مخالف این نظریه بود، کتاب کوپرنیک را در سال ۱۶۱۶ در فهرست آثار ممنوعه قرار داد. کشیدگی در مدار سیاره به حالتی گفته می شود که آن سیاره در شرقی ترین یا غربی ترین فاصله خود از خورشید قرار گیرد.وقتی که عطارد در کشیدگی شرقی قرار دارد آن را شامگاهان بعد از غروب خورشید رؤیت می کنیم و در این حال «ستاره ی شامگاه»نامیده می شود.

عطارد مانند دیگر سیارات به دور محور فرضی خود می چرخد.زمانی چنین فکر می شد که این سیاره یک دوره چرخش به دور خود را در مدت 88 روز انجام می دهد. مریخ جو دارد ؛ مثل زمین فصولی دارد و در قطبهای خود ، کلاهکی از یخ بر سر نهاده است . حتی در همان زمان هم همه میدانستند زمین عضو حقیر و کوچکی از جهان هستی را تشکیل میدهد. این قابلیت انتشار تشعشعی یک خاصیت از ماده میباشد که بیان کننده نسبت انرژی تشعشع شده توسط ماده مورد نظر به انرژی تشعشع شده توسط یک جسم سیاه در همان درجه حرارت است.

۸. دکارت در مقدمهی تأملات و در ضمن پاسخی اجمالی به یکی از دو اعتراضی که بر گفتار در روش وارد شدهاست، صراحتاً دسترسی معرفتی بیواسطه و درنتیجه منحصربهفرد نسبت به تمام محتوای ذهن را پیش میکشد و ادعا میکند در روند تأملات اثبات خواهد کرد که: «چگونه از این واقعیت که من به چیز دیگری که متعلق به ذاتم باشد آگاهی ندارم، نتیجه گرفته میشود که در واقع چیز دیگری نیز به آن تعلق ندارد»(Descartes, 1984 ,p.

برای طولانی بودن سال مریخی نسبت به سال زمینی،دو دلیل وجود دارد. نوری که از مریخ به ما می رسد نظیر نور همه ی سیارات بازتابی از نور خورشید است.مطمئناً مریخ دارای جوّ است،ولی تنها ماده ای که وجود آن در مریخ برای ما مسلم می باشد،دی اکسید کربن است.جوّ مریخ نسبت به جّو زمین مقدار قابل توجهی از این گاز را در خود جای داده است.شواهد قابل توجه دیگری نیز وجوددارد که بر وجود گازهای متان و آمونیاک در جوّ مریخ دلالت دارند. عطارد:«عطارد آفتاب زده»عطارد نزدیکترین سیاره به خورشید است.فاصله ی متوسط عطارد تا خورشید 58 میلیون کیلومتر می باشد.در مقایسه، مدار زمین تقریباً سه برابر مدار عطارد است.وقتی از عطارد به خورشید بنگریم، این ستاره، سطحی را در آسمان می پوشاند که نُه برابر بزرگتر از وقتی است که از زمین بدان می نگریم.از این رو، در مقایسه با ما، جوّ حفاظت کننده ای جهت پالایش اشعه ی سوزان خورشیدی ندارد.

سرعت بادهایی که در قسمت استوایی این سیاره میوزد به ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت نیز میرسد. کوپرنیک در واقع ایدهٔ باستانی ستارهشناس یونانی آریستارخوس ساموسی (حدود ۲۷۰ پیش از میلاد) که میگفت خورشید بزرگتر از زمین است و زمین مرکز جهان نیست را زندهکرد. همچنین مواد دورتر از مرکز دیسک نیز در کنار یکدیگر قرار گرفتند، این تودهها در برخورد با یکدیگر اشیاء بزرگتری را تشکیل دادند. سرانجام، گالیلئو گالیله (۱۶۴۲-۱۵۶۴) با تلسکوپی که اختراع کرد، ثابتکرد که ناهید مراحلی مانند ماه دارد و به دور خورشید میگردد و خورشید مرکز آن است.

محور يك خط فرضي است كه از مركز سياره مي گذرد. به عنوان يك سياره سنگي و يخي كوچك با مداري بزرگ تر از غول هاي گازي، پلوتون را نمي توان در هيچ يك از اين دو گروه طبقه بندي كرد. اين سياره ها به ترتيب فاصله از خورشيد عبارتند از: تیر یا عطارد، ناهید یا زهره، زمین، مریخ، مشتری، کیوان یا زحل، اورانوس، نپتون. سيارات خارجي تر: شامل مشتري، زحل، اورانوس و نپتون هستند.

گویی چیزی به پهلوی اورانوس اصابت کرده و او را به پهلو خوابانده است. آنچه اصل است از دیده پنهان است. توضیح آن که این اصل را میتوان در پرتو مفهوم کمیت که از مقولات عشر است، روشن ساخت. نوارهای غیرمعمول در ابرهای فوقانی زهره “جاذب های آبی” یا “جاذب های ماورای بنفش” لقب گرفته اند زیرا نور را در طول موج های آبی و فرابنفش به شدت جذب می کنند.