ناسا اولین تصاویر خیره کننده از سطح سیاره زهره را منتشر کرد

زحل از بسیاری جهات نمونه ی کوچک مشتری است ، کره ای گازی با قطر 120000 کیلومتر در استوا . پلوتو دورترین سیاره ، سیاره ای است کوچک و یخ زده که قطر آن حدود یک سوم قطر ماه است . مانند زمین مریخ نیز دارای فصول متمایز است اما مدت زمان این فصول طولانیتر از فصول در زمین است و برای مریخ مدت زمان بیشتری طول میکشد تا به دور خورشید بچرخد زیرا نسبت به زمین از خورشید دورتر است و این در حالی که در اینجا روی زمین فصول به طور مساوی در طول سال پخش میشوند و هر فصل 3 ماه یا یک ربع سال به طول میانجامد اما در مریخ به دلیل مدار بیضوی و تخممرغ شکل مریخ به دور خورشید طول فصول متفاوت است.

زحل در فاصله ی 1427 میلیون کیلومتری هر 29 سال یکبار به دور خورشید می گردد . قطر زمین 12750 کیلومتر و فاصله ی آن از خورشید 150 میلیون کیلومتر است . چون هرسه نسبت به خط استوا به یک اندازه فاصله دارند. موقعیت آنها نسبت به هم روز به روز تغییر می کند و هر کدام دوره ی تناوب خاص خود را دارند . قمر اروپا سطحی یخی دارد که تعداد زیادی خط تیره ی مرموز آن را پوشانده اند . این سیاره ۵۳ قمر تأیید شده و ۲۶ قمر موقت دارد. وجه تسمیهی این نظریه نیز به همین ویژگی آن برمیگردد.

آب در آن وجود ندارد و جو دی اکسید کربنی اش بسیار رقیق است. در نتیجه دی اکسید کربن بیشتری به سمت قطبها برای پر شدن جای خالی این گاز جریان می یابد. عکس سمت چپ، مرکب از سه باند، با استفاده از “تصویربرداری با چندین طول موج” گرفته شده و نواحی قاره ای را به رنگ قرمز نشان می دهد. قمر انکلادوس (Enceladus) نیز در سمت چپ دیده می شود. جسم بسیار درخشانی که شب در آسمان مغرب یا صبحگاه در مشرق دیده می شود زهره است . زهره ، مریخ ، مشتری و زحل بسیار درخشان اند و به سادگی می توان آنها را در آسمان دید .

نلی دختر خدمتکار خانواده ارنشا (Earnshaw) است که سابقه خدمت به سه نسل متفاوت از خانواده ارنشا و دو نسل از خانواده لینتن (Linton) را دارد. با حرکت زحل در زمان های مختلف حلقه های آن تحت زاویه هایی متفاوت دیده می شوند . در این تصویر زمین تنها به صورت یک نقطه 12/0 پیکسل دیده می شود. یک رمز وحدت و منشأ کثرت است، در این نظرگاه وحدت و کثرت با همدیگر کلّیتی واحد و متوافق را تشکیل می دهند و به یکدیگر نیازمندند. از عطارد تا زحل تمام سیاره ها آن قدر درخشان اند که می توان آنها را به سادگی با چشم در آسمان دید .

آن ها این احتمال را مطرح کردند که شاید کشش گرانشی سیاره ای ناشناخته بر اورانوس تاثیر می گذارد . اقیانوس های وسیعی که دو سوم از سطح کره زمین را پوشانده اند. در قسمت پایین تصویر قطب جنوب دیده می شود و سپیده بر فراز اقیانوس آرام در حال بالا آمدن می باشد. مقارنه یا همدمی در ستارهشناسی به همراستا قرار گرفتن دو یا چند جرم سماوی با همدیگر از منظر زمین میگویند، به گونهای که در آسمان در کنار هم دیده شوند. مشتری برخلاف سیاره های سنگی کره ی بسیار بزرگی است از گاز ، عمدتا هیدروژن ، و در زیر ابرهایش سطح جامدی وجود ندارد .

زمین مانند دیگر سیارات زمینی و سنگی، دارای یک هسته مرکزی، یک گوشته سنگی و یک پوسته جامد است. گرافیت همانطور که در جو سقوط می کند بر اثر فشار و حرارت بیشتر تبدیل به الماس جامد می شود. تغییرات اقلیمی زمین را به زهره تبدیل میکند؟ این سیاره بعد از زهره درخشان ترین سیاره ی آسمان است . اما نپتون بر خلاف اورانوس حرارتی بیشتر از آنچه میگیرد، تابش میکند؛ که شاید این حرارت از دما و فشار شدیدی که از هسته سنگی درون این سیاره آزاد میشود، به وجود میآید؛ بنابراین میتوان نتیجه گرفت حرارتی که نپتون از درون خود دریافت میکند باعث به وجود آمدن بادها و طوفانهای قوی در این سیاره میشود.

در این حالت، چون چشم ما همزمان نور دو سیاره را در یک نقطه دریافت میکند، احساس میکنیم که ستارهای جدید با نورانیت مجموع آندو در آسمان مشاهده میشود. با افزایش مدت زمان حضور خورشید در آسمان، گرمایش خورشید در شمال بیشتر تولید میشود و تابستان را تولید میکند. یک تیم بین المللی از ستارهشناسان به سرپرستی پروفسور جین گریوز از دانشگاه کاردیف انگلیس، گاز فسفین تولید شده توسط میکروبهای موجود در یک محیط بدون اکسیژن را در درون جو ونوس کشف کرده است.

یکی به آسمان می پرداخته و دیگری به زمین، با همان نگرشی که از لحاظ کیهانی به آن دو توجه می کرده اند. آنها همه با هم به جنگ با نیروهای نظامی شرکت که برای نابود کردن درخت مقدس حرکت کرده اند، می روند اما جنگ به نفع آنها پیش نمی رود، تا اینکه اتفاق عجیبی می افتد، تمام حیوانات جنگل در دفاع از درخت مقدس (خدا) به نیروهای نظامی شرکت حمله می کنند. یو از همه ی قمر های مشتری عجیب تر است .

2- این اولین تصویری است که تاکنون از سطح یک سیاره دورتر از ماه از زمین گرفته شده، این عکس توسط مریخ نورد تحقیقاتی اسپیریت (Spirit) و یک ساعت قبل از طلوع آفتاب در 63مین روز مریخی ماموریتش تهیه شد. 8- این تصویر از زمین و ماه در یک فریم گرفته شده و اولین تصویر در نوع خود می باشد که تا کنون توسط یک فضاپیما تهیه شده است. به دلیل اینکه زمین چندین برابر روشن تر از ماه می باشد، در این تصویر با کمک تجهیزات کامپیوتری ماه به طور مصنوعی نسبت به زمین سه برابر روشنتر شده تا هر دو جسم به طور واضح دیده شوند.

سطح سرشار از دهانه عطارد به رنگ قهوه ای – خاکستری دیده میشوند که ناشی از ترکیبات ذرات و بادهای خورشیدی قرار دارند. مدت زیادی طول نکشید که از دور تصویری مشابه آنچه که سعید از کره زمین در ذهنش داشت در مقابل چشمانش قرار گرفت , آب، خشکی و درختان و فضای سبز روی زمین بوضوح دیده می شدند اما اطراف سیاره را هاله ای از نوری سبز رنگ فرا گرفته بود . مواد سنگین در مرکز تهنشین شدند و مواد سبکتر پوسته را تشکیل دادند.

مسافت کوانتومی طی شده از مرکز سانتسیا تا فتوسفر ، هزاران سنگ مورد نیاز است: حتی با تابش مجدد ، به مدت یک ربع ساعت ، مستقیم به جلو حرکت کنید ، زیرا کفها اغلب مانند عقب به عقب فرو می ریزند. در این سال برنامه هایی در ده هاشهر ایران برگزار شد و در تهران نیز چندین مرکز برای این برنامه مورد توجه قرار گرفت. این سیاره در فاصله 264 تا 355 سال نوری از زمین قرار دارد و به دور یک ستاره کوتوله سرخ در حال گردش است.