سیاره زمین از چند محیط تشکیل شده است مطالعات نهم – ❤️ اسک 98

وقتی با این فهرست پر ابهت مواجه میشویم، حیرتآور است وقتی میبینیم که چه تعداد زیادی از ثابتهای شناخته شده جهان، درون ناحیههای بسیار باریکی قرار دارند که حیات را ممکن میسازند. به گزارش روز دوشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از پایگاه اطلاعرسانی ونچربیت (Venture beat)، شرکت فرانسوی یوبیسافت که از نامهای شناخته شده در حوزه توسعه بازیهای ویدئویی است، در نمایشگاه سرگرمیهای الکترونیک (E3) از ساخت و انتشار بازی آواتار: مرزهای پاندورا (Avatar: Frontiers of Pandora) خبر داد. شما میتوانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقالهها، نقدها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید.

تنوع این اسلحه ها به قدری زیاد است که ممکن است مدت ها ذهن شما را مشغول انتخاب یکی از بین آنها نگه دارد. داستان این فیلم در رابطه با یک معدنچی فضایی است که مشغول کار بر روی یک سیارک است. به بیانی دیگر تعداد مشاهده سیاره های همزاد مشتری که در بخش قابل سکونت مدار ستاره های خود در گردشند – منطقه ای که احتمال وجود آب بر روی سطح اجرام کیهانی وجود دارد – رو به افزایش گذاشته است.

بخشی از تلاش من برای این بود که از تردید در مورد وجود خداوند آزاد شوم. این تردید را طوسی در شرقیترین قلمرو عالم اسلام، و همزمان با او، بطروجی اشبیلی، ستارهشناس مسلمان اندلسی، در غربیترین نقطه همین تمدن، یعنی در اسپانیای اسلامی، مطرح کردند. دقیقا همانند زمانی که اروپاییها آمریکا را کشف کردند و شروع به قتل عام سرخپوستان کردند. این فیلم جدید فضایی 2022 است که دنبالهای از فیلم آواتار است که در آن، انسان ها سیاره ای به نام پاندورا کشف کرده اند که حیات هوشمند، اما ضعیف تر از انسان ها در آن وجود دارد. حالا او باید مسیری را در این سیاره بیگانه با وجود کمبود اکسیژن و با حضور موجودات عجیب شکارچی، طی کند تا به تنها بازمانده دیگر از فرود در مکانی دیگر از آن سیاره برسد.

این فیلم هیجان انگیز و آخرالزمانی در سال 2022 اکران خواهد شد و داستانی عجیب و جذاب از سقوط ماه، بر روی زمین را نمایش خواهد داد. داستانی در میان کهکشان از عشق، جاه طلبی و خودشناسی. هنوز خلاصه داستانی از این فیلم منتشر نشده است! هنوز در واقع هیچ تکهای از دستاورد مستقیم بشر نبوده. این اثر «هرژه» ، چاپ شده به سال ۱۹۵۶ از کلیشههای فیلمهای جاسوسی با مضامین سیاسی/تبلیغی، همچون مجموعۀ «جیمز باند»، هنوز همهگیر نشده بود اما «هرژه» با ذهن سینماییاش میدانست چطور یک کامیک-استریپ جاسوسی را به طریقۀ سینمایی تصویر کند. لافلین به همراه همکارانش بودجه ای مطالعاتی را برای اجرای پروژه ای پنج ساله دریافت کرده اند تا طی آن سیاره ای مشابه زمین را در آلفا-قنطورس B بیابند.

حتی با سفر با سریعترین راکتی که تا به حال برای سفری 9 ساله و سه بیلیون مایلی به سوی پلوتون پرتاب شده است، رسیدن به این سیستم ستاره ای 78 هزار سال زمان نیاز خواهد داشت، در واقع در زمان حال تنها می توان برای رسیدن به این ستاره ها رویا پردازی کرد و بر اساس آنها فیلم تولید کرد. بعد از این کشف عجیب، میزان ذخیره اکسیژن و غذای مورد نیاز به الویت اصلی آنها تبدیل میشود. اما برای تشخیص تفاوت ستاره و سیاره نیاز به دانستن اطلاعات بیشتری داریم.

از سال 1995 اخترشناسان موفق به کشف تعداد زیادی از اجرامی شده اند که در مدار ستاره های مختلف در گردشند. قرار بود قسمت دوم این فیلم در سال 2012 اکران شود اما بارها و به دلایل مختلف تاخیر خورد و درنهایت اکران قسمت دوم آواتار به سال 2022 موکول شده است. از همان ابتدا جیمز کامرون اعلام کرد این فیلم 4 دنباله خواهد داشت و جمعاً 5 قسمت خواهد شد. این اتفاق منجر به نابودی کامل بشر خواهد شد. با توجه به این پیشینه و طولانی شدن مراحل ساخت، اصلا بعید نیست که آواتار 2 به عنوان بهترین فیلم های فضایی 2021 انتخاب شود!

در مراحل پایین تر توسعه سیارات ، نقش یکسانی توسط یکسان انجام شد پوسته گاز- اتمسفر. اما تماس اول در دو جدول یکسان نیست. این شبکه ها به نوعی پدیده هایی باستانی در مریخ به حساب می آیند. این روش برای سیاراتی جواب میدهد که فاصله زیادی از ستاره مرکزی خود دارند زیرا در غیر این صورت در نور ستاره خود محور میشوند. نور سیاره ها بی تغییر است ولی ستارگان غالبا چشمک می زنند. ابدی ها جدیدترین فیلم مارول است که با بازیگران بزرگی همچون آنجلینا جولی و ریچارد مدن و با کارگردانی خانم کلویی ژائو که سال 2021 برنده اسکار بهترین کارگردانی شد، ساخته شده است؛ اما این فیلم با وجود نمرات بالای مردمی، نتوانسته منتقدان را راضی کند و از نظر منتقدان، ضعیفترین اثر مارول به حساب میآید.

این جمله بیان میکند که امور مختلفی با وصفی معین وجود دارند؛ به عبارت دیگر، راههایی که چیزها میتوانند وجود داشته باشند. او مسافر چهارمی را به نام مایکل آدامز پیدا میکند که زخمی شده است و به صورت قاچاقی همراه با آنها آمده است. جو فاولر، مدیر ناساو فضانورد سابق، تنها چند هفته قبل از برخورد ادعا میکند که کلید نجات یافتن در دستان او است! وی برای این کار از چند تن از دانشمندان ماوراءالنهر یاری گرفت. در جهان واقعی هیچ سیاره ای در مدار این ستاره ها مشاهده نشده است و جیمز کامرون و اخترشناسانی از قبیل “کرگ لافلین” از دانشگاه کالیفرنیا که در حال رصد آسمانها برای یافتن سیاره های شبه زمینی هستند همچنان به یافتن چنین سیاره ای در سیستم آلفا-قنطورس، امید دارند.

ما تا مدتها فکر میکردیم که رصد چنین مولکولهایی غیر ممکن باشد. تلسکوپ کپلر ناسا از جمله تجهیزاتی است که به منظور رصد عبور سیاره ها از برابر ستاره های درخشان خود و به جا گذاشتن لکه ای در نور دریافتی از جانب ستاره در حال تصویربرداری از دهها هزار ستاره در فاصله سه هزار سال نوری است. نور در فرهنگ ایران زمین حضوری دیرینه دارد. این ستاره ها هر 80 سال در مداری طولانی که مسیر حرکت، آنها را به نزدیکی مسیر زحل تا خورشید می رساند به دور یکدیگر می چرخند. با این حال احتمال یافتن سیاره در بخش قابل سکونت آلفا-قنطورس A که از خورشید بزرگتر است بسیار پایین است زیرا طی مطالعه ای که انجمن سلطنتی نجوم به آن اشاره کرده است احتمال شکل گرفتن سیاره ها در آلفا-قنطورس A به دلیل برخوردهای شدیدی که در دیسک غبار تولد ستارگان وجود دارند، بسیار پایین است.

چهار قمر بزرگ منظومه مشتری که قمرهای گالیلهای نام دارند (نامگذاری بر اساس کاشف آنها گالیلئو گالیله) شامل آیو Io (آتشفشانیترین قمر در منظومه شمسی)، اروپا Europa (با اقیانوسهای عظیمی که زیر سطح آن را پوشانده است)، گانیمد Ganymade (بزرگترین قمر در منظومه شمسی) و کالسیتو Calisto (که گمان میرود اقیانوسی زیر سطحش وجود دارد و همچنین یکی از قدیمیترین مواد سطحی در منظومه شمسی را داراست) میباشد. فرضیهٔ وجود ابر اورت در سال ۱۹۵۰ توسط یان اورت پیشنهاد شد و نام ابر اورت به افتخار یان اورت نامگذاری شدهاست.