دومین سیاره منظومه شمسی

و چقدر خوب خواهد شد آن وقت که مرا اهلی کرده باشی! سپس دو بار در روز کارتها زیرورو کنید با این کار می­ توانید آنها را به ترتیب جدیدی مرور کنید.اگر این کار را هر روز انجام دهید کم کم شروع به پذیرش خودتان به عنوان انسانی خوب و ارزشمند می­ کنید. سطح آن مخلوطی غنی از کربن نارنجی سفید و سیاه است، که در مرور زمان مشاهده کردهایم. Eternals فیلمی است که در مورد آنچه ما را انسان میکند صحبت میکند. چیزی که ما تا همین اواخر متوجه آن نشده بودیم این است که حلقههای زحل بسیار دورتر از آنچه که دانشمندان فکر میکردند گسترش یافته است.

ولی فصلها مریخ بسیار شدیدتر از آنچه که در فصلهای زمین است رخ میدهد. دستاوردهای این ماموریت میتواند فراتر از خود مشتری باشد و اطلاعات زیادی از چگونگی شکل گرفتن حیات روی زمین به ما بدهد. با این وجود فضای خالی زیادی در منظومه شمسی ما وجود دارد که درک آن را برای ذهن انسان واقعا غیرممکن می کند. در مقایسه با سایر قمرها دهانههای صافتری دارد که نشان دهنده فرآیندهای زمین شناختی زیرسطحی است که نسبت به بزرگی و فاصله نزدیک به مشتری چیز عجیبی نیست. این بدان معناست که همه چیزهای دیگر نظیر غولهای بزرگ گازی، سیارکها، دنبالهدارها و شهاب سنگها و سیارههای کوچکتری مانند زمین تنها ۰٫۲ درصد از جرم منظومه را را تشکیل میدهند که بیشتر آن بخاطر مشتری است.

در ژوئن ۲۰۰۸، دادههای به دست آمده به دست کاوشگر فینیکس ثابت کرد که خاک بهرام دارای اندکی ویژگی بازی (قلیایی) و همچنین دربرگیرندهٔ موادی مانند منیزیم،سدیم، پتاسیم و کلر، که وجود همه آنها برای زیست و رویش موجودات زنده ضروری است، میباشد. در حین روند بازی و با گذشت زمان، ساخت تکنولوژیهای جدید و جستوجو برای کشف سرزمینهای جدید و حتی ساخت و گسترش شهرهای جدید از جمله فعالیتهایی است که باید انجام دهید. بازی Avatar: Frontiers of Pandora بهدلیل بزرگ بودن و همچنین مهم بودنش، باعث شده که چندین استودیو مشغول به کار روی آن شوند.

در قسمتی از سیاره که پشت به خورشید است، مگنتوسفر به اندازه زیادی به سمت بیرون سیاره دچار کشیدگی می شود و اصطلاحا دم مغناطیسی را که حدود 700 میلیون کیلومتر طول دارد، تشکیل می دهد. با وجود اینکه چیزهای زیادی درباره منظومه شمسی آموختهایم اما هنوز سؤالاتی وجود دارد که ما نمیتوانیم پاسخ دهیم، مانند اینکه این منظومه چقدر بزرگ است. چیزهای بسیار جذابی در منظومه شمسی ما وجود دارند که ما اغلب فراموش میکنیم چقدر فضای خالی در آن واقعا وجود دارد. خورشید که آنقدر بزرگ است که حجم آن ۶۰۰ برابر بیشتر از همه چیز در منظومه شمسی در است و کمتر از یک تریلیون درصد از حجم کل منظومه شمسی است.

نجوم مدرن همه سیارات شناخته شده در منظومه شمسی ما را در سه نوع طبقهبندی میکند. زمین یکی از چهار سیاره سنگی داخلی منظومه شمسی است که در اطراف کمربند اصلی سیارکها که مریخ و مشتری را از هم جدا میکند، به دور خورشید میگردد. بررسیها نشان میدهد تغییرات اقلیمی میتواند شرایط زمین را وخیمتر کند، اما این وخامت به اندازه سیاره زهره نیست. فورانهای آیو میتواند بسیار زیاد باشد، به طوری که فوارنی به اندازه بیش از ۳۰ کیلومتر مربع از مواد آتشفشانی از فضا دیده میشود. از دانشگاه “آریزونا” و “برت گلدمن” از دانشگاه “بریتیش کلمبیا” در این مطالعه گفتند: بعید به نظر میرسد که طبیعت، چهار هسته بزرگ سیارهای ایجاد کرده باشد، اما پس از آن هیچ چیز بزرگتری از سیارههای کوتوله در منظومه شمسی بیرونی نباشد.

این بدان معناست که اگر “سیاره 9” وجود داشته باشد، ممکن است یک شریک به اندازه مریخ داشته باشد. این فرآیند زمین شناختی از نیروهای شدید جزر و مد بین آیو و مشتری ناشی میشود که به طور مداوم در حال انجام است. اگر تا به حال دنبال دنیایی بودهاید که جهنم را به شما یادآوری کند، آن دنیا قمر آیو (io) خواهد بود. این قمر همچنین میدان مغناطیسی خود را دارد که هیچ قمر دیگری مانند آن نیست. به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از آیای نوشت: به نظر میرسد منظومه شمسی ما شگفتیهای بیشتری در پیش دارد.

آیو یکی از قمرهای گالیلهای مشتری بوده و دارای بیشترین تعداد آتشفشان در کل منظومه شمسی است. اما فکر نکنید که این تعامل بر روی مشتری تاثیر بد میگذارد؛ کمربندهای مغناطیسی مشتری در هر ثانیه بر ۱۰۰۰ کیلوگرم مواد آیو تاثیر میگذارد. مسیر چرخشی آیو بر میدان مغناطیس مشتری تاثیر گذاشته و باعث میشود که در قسمت بالایی لایههای مشتری برق تولید شود که بصورت رعدوبرقهای شدید در آن لایهها مشاهده میشود. این اثر افزایشی سوپرشارژ مغناطیس جو مشتری به طور موثر سبب دو برابر شدن فورانهای آیو میشود.

تا 50 میلیون سال دیگر یا فوبوس به مریخ برخورد میکند یا در اثر برخورد به خرده سنگ های موجود در مدار مریخ خرد خواهد شد. دورهی نئوژن بازهی ۲۳.۰۳ میلیون تا ۲.۵۸ میلیون سال پیش را دربر میگیرد و شامل دو عصر است: میوسین و پیلیوسین. از اکران این فیلم در سال ۲۰۰۹ تا چندی پیش که دیزنی تاریخ اکران دنباله های Avatar را اعلام کرد ده سال می گذرد. سیاراتی که دارای جو هستند مثل گلخانه و یا خانهای که گرما را در خود ذخیره میکند چند برابر عطارد گرما را در خود ذخیره میکند.

از سوی دیگر قمرهای نامنظم در بیرونیترین بخش سیستم ماه زحل بهویژه در گروه نورس دارای رادیان مداری میلیونها کیلومتر و دورههای مداری چندساله هستند. این اولین سیستم دوتایی از سیارکها در منظومه ما است اما وقتی دانشمندان به تصاویر واضح و روشن منظومه شمسی نگاه کردند بیش از دوجین سیارک دوتایی کشف کردند. اما چیزهای جالبی فراتر از سیستم منظومه شمسی ما در اعماق فضا وجود دارد، با این وجود منظومه شمسی ما بسیار حیرت انگیز است.

آرایش تصادفی دانهها در گرانیت – عدم وجود پارچه – شاهدی بر منشأ پلوتونیک آن است. سطح زهره شواهدی از فعالیتهای آتشفشانی را نشان میدهد و سولفور موجود در جو هم ممکن است فرآوردهی این فعالیتها باشد.۶ منطقهی کوهستانی، یکسوم از سطح زهره را تشکیل میدهند. این مطالعه جدید، دادههای منطقه سوم مرموز منظومه شمسی را بررسی کرده و نشان میدهد جایی فراتر از سیاره نپتون، ممکن است جرمی به اندازه مریخ در تاریکی پنهان باشد.

بهترین حدس ما در حال حاضر این است که تغییرات فصلی توسط نور خورشید متان را از سطح تصعید کرده و وارد اتمسفر پلوتو میکند. چیزى که جرات اعترافش را نداشت حسرت او بود به این اخترک کوچولویى که، بخصوص، به هزار و چهارصد و چهل بار غروب آفتاب در هر بیست و چهار ساعت برکت پیدا کرده بود. در مدت نزدیک به 12 سال یکبار به دور خورشید و در مدت 9 ساعت و 15 دقیقه یکبار به دور خود می چرخد. حلقههای زحل از گرد و غبار و یخ ساخته شده و مدت طولانی طول کشید تا کشف شود، زیرا تقریبا نامرئی است و با نور مادون قرمز باید به آن نگاه کرد.

با شکل گیری خورشید، گازهای سبک و گرد و غبار به بیرون منظومه خورشیدی پرتاب میشوند و عناصر سنگینتر باقی میمانند. در خورشید هرثانیه ۵۰۰ میلیون تن هیدروژن به هلیوم تبدیل میشود که فقط حدود ۵٪ آن به شکل انرژِی از خورشید خارج میگردد. تصور اندازه حلقههای زحل بسیار دشوار است بطوری که از ۶ میلیون کیلومتری زحل شروع شده و تا ۱۲ میلیون کیلومتری آن ادامه مییابد. همانطور که قبلا هم گفتم سیاره ها، ستاره ها و سیارک ها و حتی اجرام موجود در کمربند کویپر هم گرد هستند. سرس (Ceres) نخستین سیاره کوتوله کشف شده و بزرگترین سیارک در کمربند سیارکی و بین مدار مریخ و مشتری است.