تحقیق در مورد سیاره مشتری

وقتی که وارد جو زمین شوند در اثر اصطکاک با لایه های مختلف جو به شدت داغ شده و می سوزند و درخشش کمی به وجود می آورند. در دسامبر 1995 کاوشگر وارد اتمسفر مشتری شد، به درون آن نفوذ کرد و اندازه گیری مقدار آب و دیگر مواد شیمیایی در اتمسفر سیاره را آغاز نمود. اصطلاحات نجومی با اندیشههای عرفانی پیوندی نمادین و توأم با تأویلهای خاص خوردهاند و شکلی از نجوم با تأویلات عارفانه به خود گرفتهاند. بنابر تعریف راهنمای برگزاری جهانی روز نجوم روزی در فصل بهار است که گروههای نجومی، آسمان نما ها ، رصدخانه های آموزشی و همه علاقمندان نجوم در کنار هم قرار می گیرند تا به مردم نشان دهند دنیای نجوم تا چه حد هیجان انگیز، سرگرم کننده و زیبا است.

بیش از ۲۰ سال پیش فضاپیمای گالیله برای کاوش مشتری به سوی آن پرواز کرد. از نزدیک عکس هایی از این قمر گرفتند که برای نخستین بار شکل ظاهری آن ها را نشان می داد . شواهد علمی قابل توجه نشان میدهد که مریخ زمانی در میلیاردها سال قبل، دنیایی بسیار گرمتر و مرطوبتر بود. این سیاره در هر 248 سال یکبار مدار بیضوی خود را طی می کند و فاصله اش از خورشید بین 4400 و 7400 میلیون کیلومتر تغییر می کند . قطر این سیاره ۱۴۲.۵ هزار کیلومتر می باشد و با سرعت ۱۴ کیلومتر در ثانیه بدور خورشید می گردد.

چون تاریکی مطلق به این معنی بود که او میتوانست دب اکبر را که در افق پنهان شده بود، ببیند. ستاره | سرویس محتوای کمک درسی – سیاره زحل (به انگلیسی: Saturn) یا کیوان، ششمین سیاره منظومه شمسی است که بزرگترین حلقههای سیارهای در این منظومه را دارد. ستارگان به صورت نقاط کم نوری در آسمان دیده می شوند چرا که فاصله آنها از ما بسیار زیاد است. جسم بسیار درخشانی که شب در آسمان مغرب یا صبحگاه در مشرق دیده می شود زهره است . نام گاله از کاشف نپتون و نام های آدامز و لووریه از نام دو ستاره شناس که با محاسبه موقعیت این سیاره را پیش بینی کردند گرفته شده است (در بالا به معرفی این افراد پرداخته شد).

دو ریاضیدان محل این سیاره ی کشف نشده را محاسبه کردند . زمانی اختر شناسان تصور می کردند که این سیارک ها ممکن است تکه های به جا مانده از خرد شدن یک سیاره باشند اما به احتمال بیشتر ، این اجرام ، قطعه های کوچکی هستند که از زمان شکل گیری منظومه ی شمسی به جا مانده اند . آن ها این احتمال را مطرح کردند که شاید کشش گرانشی سیاره ای ناشناخته بر اورانوس تاثیر می گذارد .

شاید به جرئت بتوان گفت که بزرگترین ثمره ی هبوط در تاریخ بشر ، پیدایش عشق است. 4- دوربین MRO در 15 آگوست 2005 پس از گذشت سه روز و طی مسافتی بیش از 727000 مایل موفق به گرفتن این تصویر شد. 5- کنترل زمینی مسنجر (MESSENGER) در 2 آگوست 2005 نه تنها مسیر فضاپیما به عطارد را هدایت و تنظیم نمود بلکه به تیم فضاپیما اجازه داد تا چندین مورد از تجهیزات و دستگاه های موجود بر روی آن را نیز تست کند.

این بنا از دیرباز در معماری و شهرسازی ایران و ممالک همجوار وجود داشته است و به عنوان یکی از نمادهای معرف هنرمقدس و هنر سنتی شناخته می شود. آب در آن وجود ندارد و جو دی اکسید کربنی اش بسیار رقیق است. تأثیرات این تغییر اقلیم بر طبیعت به صورت بالاآمدن و اسیدی شدن آب اقیانوسها، ذوب شدن یخهای قطبی، افزایش رویدادهای النینو (رخداد اقلیمی بزرگ) و بروز رویدادهای آب و هوایی حدّی مانند امواج گرما و سرما، طوفانهای شدید، بارشهای سیلآسا، خشکسالیها، طوفانهای گرد و غبار و آتشسوزیهای جنگلی ظاهر میشود که باعث اختلال در حیات گونهها میگردد طی یک چرخه سالانه ، شدت انتشار گرمای انسانی به همان میزان شدت جزیره گرمایی شهری تغییر می کند.

این رویدادهای فورانی میتواند به اندازه کافی دیاکسید کربن آزاد کنند تا باعث تغییرات فاجعهبار آب و هوایی در زمین از جمله انقراض جمعی شوند. این تفاوت در ظاهر به دلیل ویژگیهای درون ابرهای گردابهها ایجاد شده است. سیاره یخی و بسیار سرد ، هشتمین سیاره ، بسیار دور از خورشید است ، بنابراین پرتوهای خورشید به سختی به سطح این سیاره آبی می رسد. زهره ، مریخ ، مشتری و زحل بسیار درخشان اند و به سادگی می توان آنها را در آسمان دید . این سیاره بعد از زهره درخشان ترین سیاره ی آسمان است .

از عطارد تا زحل تمام سیاره ها آن قدر درخشان اند که می توان آنها را به سادگی با چشم در آسمان دید . به گزارش مهر به نقل از نیواطلس، دو سال قبل فضاپیمای کاسینی موفق شد برای آخرین بار از جو سیاره زحل بگذرد و بررسی دقیقتری در مورد ماههای این سیاره غول پیکر انجام دهد. قبل از دیگران کشف شد . بشر ماموریت های زیادی – هم ماموریت های روباتیک و هم ماموریت های انسانی – به منظور کشف اجرام آسمانی اطرافمان به آنسوی سیاره زمین داشته است. هر ساله حدود 100 شهاب سنگ به زمین می افتد ولی بیشتر آنها بسیار ریز هستند.

9- این تصویر رنگی از زمین در تاریخ 11 سپتامبر 1990 توسط فضاپیمای گالیله (Galileo) گرفته شده، زمانی که سفر سه ساله خود بسوی ژوپیتر را آغاز نمود. در هر دوره ی 29 ساله دوبار آنها را از پهلو می بینیم و چون این حلقه ها بسیار نازک اند به نظر می رسد که در این زمان ها به کلی ناپدید می شوند . این فضاپیما در سال 1971 به زحل فرستاده شده بود.

همین شرایط در باب واژهی کلی «طلا» نیز صدق میکند. البته ریموند تاکید میکند که احتمال اینکه این تعداد سیاره به طور طبیعی یک مدار واحد داشته باشند صفر است. کنجکاویهای بشر کمک میکند بدانیم امکان وجود حیات در بقیه کیهان تا چه اندازه است و چه عواملی دستبه دست هم دادهاند تا زمین محل سکونت ما باشد. این طوفان حداقل در 150 سال گذشته بیش از 600 کیلومتر در ساعت سرعت داشته است. نپتون حداقل 8 قمر دارد . اورانوس و نپتون سیاره های گازی مشابهی هستند و اندازه ی هرکدام در حدود چهار برابر زمین است . اقیانوسی با دمای ۹۰۰۰ درجه بالای صفر (کاملا برعکس دمای بسیار پایین در لایه قبل) و فشار اتمسفری ۲ میلیون برابر فشار زمین!