بزرگترین سیاره، سیارک؛ ستاره و کهکشان عالم کدامها هستند؟

دانشمندان بر این باورند که در داخل هر دو سیاره ی اورانوس و نپتون هسته ای از سنگ و بسیار داغ وجود دارد ودراطرافش نیز کره ای از یخ و آب و گاز های مایع و یخ زده قرار دارد روی همه ی اینها نیز پوشش جو سیاره وجود دارد. در اطراف این لکه ابرهای سفیدی وجود دارد . لکه ی سیاه بزرگ، آشفته ترین بخش نپتون نام دارد . برای ورود به وب سایت کافی است روی نام انگلیسی لینکدار در ابتدای توضیحات هر بازی مبتنی بر بلاک چین دارای هدیه ارز دیجیتال کلیک کنید.

میتوانید برای درک عظمت این سیاهچاله آن را با سیاه چالهای که در مرکز کهکشان راه شیری واقع شده و جرمی معادل ۴, ۱ میلیون خورشید دارد، مقایسه کنید. از این رو، برج به معنی ماه، بعنوان یک دوازدهم سال نیز برشمرده میشود. هر برج فلکی، نواری به طول ۳۰ درجه قوسی هم راستای دائرة البروج ( دایره مسیر حرکت ظاهری سالانه خورشید در آسمان ) با عرض ۱۶ درجه که دائرة البروج دقیقاً مدار مبدأ و میانی آن است و هر صورت فلکی تا ۸ درجه شمال و ۸ درجه جنوب آن پهنا دارد.

ماجرای شازده کوچولو (شهریار کوچولو) این گونه آغاز می گردد: خلبانی که هواپیمایش در میانه پرواز برای یک رکورد زنی دچار نقص فنی می گردد ناچار به فرود اضطراری می شود و در این میان با پسر بچه ای رو به رو می گردد که متفاوت از تمام آدم هایی است که تا به حال دیده است، پسر بچه ای که از سیاره ای به نام ب 612 به زمین آمده است و با مشاهده رفتار های عجیب انسان های زمین، پرسش های زیادی را نسبت به کارها و رفتارهای آنان که برای شخصیتی خارجی و فرازمینی غیر قابل درک است، مطرح می کند.

گرما ی بسیار زیادی که از درون این سیاره بیرون می آید این سیاره را فعال نگه داشته است. که شاید این حرارت از دما و فشار شدید از هسته ی سنگی درون این سیاره به وجود میآید . پس میتوان نتیجه گرفت حرارتی که نپتون از درون خود دریافت میکند باعث به وجود آمدن بادها و طوفانهای قوی در این سیاره میشود. ناسا در تلاش برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این سیاره، کاوشگر «مسنجر» (MESSENGER) را در سال 2004 در عطارد مستقر کرد. مدل AERMOD نیز برای برآورد غلظت انتشارات از منابع نزدیک (کمتر از 50 کیلومتر) طراحی شده و می تواند برای پیش بینی غلظت آلاینده های متفاوت منابع نقطه ای، خطی و سطحی مورد استفاده قرار گیرد(6).

صحرای اردن اغلب یک پس زمینه برای بیگانگان در مورد از فیلم مریخ شود. فیلم سینمایی «رویای آبنباتی» به کارگردانی «تیم هیل»، پنجشنبه 26 اسفند ماه ساعت 18 از شبکه امید پخش خواهد شد. تریتون بزرگ ترین ماه نپتون در سال ۱۸۴۶ و نریید در سال ۱۹۴۹ کشف شدند. اما نپتون بر خلاف اورانوس دمایی بیشتر از آن چه میگیرد باز تابش میکند . به نظر میرسید اورانوس آن قدر از خورشید دور است که امکان طوفانی بودن را از این سیاره میگیرد پس نپتون که ۶/۱ میلیارد کیلومتر نسبت به اورانوس دورتر از خورشید است اگر از اورانوس آرامتر نبود حداقل باید به همان آرامی باشد .

وجود بادها وطوفانهای قوی در جو نپتون نشان میداد که این سیاره حرارتش را از منبع دیگری میگیرد . آدامز از ایری خواسته بود به جستجوی این سیاره در آسمان بپردازد . سپس محاسباتش را همراه با نامهای به یوهان گاله معاون رصد خانه ی برلین فرستاد و از او خواست هر چه زود تر به جستجوی این سیاره در آسمان بپردازد . در چند سال اول موقعیت رصد شده ی اورانوس نسبت به نقشه ی دولامبر یکی بود ولی به مرور زمان اختلافاتی بین این دو دیده شد .

تریتون با دمای ۲۳۵ درجه زیر صفر بسیار سرد است ولی آن طور که دانشمندان حدس می زدند مرده و بی روح نیست. بنابراین ، آب و هوای مریخ آب و هوایی از مناطق گرمسیری سرد ، خشک و پرآب است. زندگی روی مریخ می تواند یکی از ترسناک ترین زندگی ها باشد. این حلقه ها در فاصله ی ۲۷۰۰۰ تا ۳۸۵۰۰ کیلومتری به دور سیاره ی نپتون میچرخند. دانشمندان از این که وویجر۲ چنین آب و هوایی از نپتون را کشف کرده بود بسیار متعجب بودند . بوار چنین طرح کرد که سیارهای دور تر از اورانوس وجود دارد وآن را از مکان محاسبه شده به عقب میکشد .

یونانیان باستان نیز که دقیقاً چنین باوری داشتند «ستاره» صبحگاهی را فُسفُروس (Phosphoros) یا «آورنده نور» و «ستاره» شامگاهی را هِسپِروس (Hesperos) یا «ستاره شامگاهی» مینامیدند. تقریبااماده. شما می توانید قهرمان ما را با کمک سایه زدن “احیا” کنید ، یا با کمک رنگ به آن رنگ اضافه کنید! اثر پایین بودن سطح سواد و محروم بودن از آموزش با آن مواجه میشوند، تهیه کنید و بخوانید. این قمر لکه های یخ زده ی سفید، آبی و صورتی در سطح خود دارد و پر از گسل ها، صخره ها و دهانه های بر خوردی است، همچنین نوار های سفید دور چاله ها ولکه های تیره این قمر را شبیه پوست طالبی کرده است و ظاهری زیبا را به هین سیاره داده است.

داده است. بر سطح این قمر یخ فشان هایی قرار دارد که عملکرد این یخ فشان ها مانند آتش فشان های زمینی است ولی به جای مواد مذاب ازدهانه اش گاز و یخ بیرون می آید که فوران های آن تا چندین متر به بالا می رود. امروزه بیشتر ستاره شناسان بر این باوراند که آدامز و لووریه به دلیل انجام محاسبات پیچیده که سرانجام موجب کشف نپتون شد کاشفان این سیاره هستند و یوهان گاله به عنوان کسی که برای اولین بار این سیاره را رصد کرد در یادها میماند. وویجر۲ دست کم پنج حلقه برای نپتون کشف کرد.

او همان شب تلسکوپش را به سوی آسمان برد وسیاره را با یک درجه اختلاف نسبت به نقطه ی پیشنهاد شده توست لووریه در آسمان مشاهده کرد . کتابی منتشر کرد که در آن نوشته­های هاتن را تشریح کرد و در آغاز قرن نوزدهم، تغییر آرامی به سوی گراجوالیسم شکل گرفت. در ستاره شناسی فنگ شویی انرژی زمین از یک دوره ۲۰ ساله شروع می شود بدین معنا که از سال ۲۰۰۴ تا سال ۲۰۲۴ عنصر خاک غالب بوده و در دوره ۲۰ ساله بعدی عنصر آتش تغییر پیدا می کند. این لکه از بسیاری جهات شبیه لکه ی سرخ مشتری است با این فرق که بیشتر دچار تغییر در اندازه وشکل میشود .

به همین دلیل نام شومیکر لوی ۹ برای این دنبالهدار انتخاب شد.این دنبالهدار دهها سال قبلتر هم یعنی در ۱۹۶۶ به دور مشتری میچرخید اما در دام جاذبهی قوی این سیاره نیفتاده بود. تیتانیا و اوبرون فری های سلطنتی نمایشنامه ی ویلیام شکسپیر به نام “رویای شب نیمه ی تابستان” می باشند. از حدود ۲۰۰۰ سال پیش ، برای نامگذاری هر برج از نام صورت فلکی نسبتاً منطبق با آن در منطقة البروج استفاده شده است و امروزه بعلت تقویم محوری زمین ( که دور تناوب آن ۲۶۰۰۰ سال است )، صورتهای فلکی ماه ها با برج های فلکی هم نام خود منطبق نیستند و تقریباً به اندازه یک برج جا به جا شده و تحویل هر برج فلکی در صورت ماقبل نسبت به دو هزار سال قبل میباشد.